دستور تهیه ی مربا آلبالو زعفرانی

دستور تهیه ی مربا آلبالو زعفرانی

مربا آلبالو زعفرانی یکی از عالی ترین و خوش طعم ترین مرباهای روی زمین است که می تواند یک روز افسرده را به سمفونی شادی و عشق و نشاط تبدیل کند. پس با همراه باشید تا در دکتر زعفران طرز پخت آن را با همدیگر بیاموزیم

مواد لازم برای تهیه ی مربا آلبالو زعفرانی

آلبالو نوبر 1 کیلو

وانیل شکری 1 قاشق چای خوری

شکر 1 کیلو

زعفران سابیده شده 4/1 قاشق چای خوری

طرز تهیه ی مربا آلبالو زعفرانی شگفت انگیز

برای درست کردن مربای آلبالو باید ابتدا دم آن را بگیرید و تمیز بشویید سپس با دستگاه هسته گیری و یا اگر در دسترس نبود به آرامی طوری که آلبالوها له نشوند هسته آن را جدا کنید. آلبالو ها را در یک ظرف لعابی ریخته و درلایه لایه آن شکر بریزید و بگذارید در داخل یخچال به مدت 7 الی 8 ساعت بماند تا شکرها کاملا به خورد آلبالو برود. بعد از اینکه شکرها در آلبالو حل شد آن را روی شعله قرار میدهیم تا به جوش آید. زعفران سابیده شده را به آن اضافه کنید. هنگام جوش آمدن ،روی آلبالو ها کف ایجاد میشود مراقب باشید که سرریز نشود و شکر کاملا قوام بیاید. در مرحله پایانی یک قاشق چای خوری وانیل شکری را به مربا اضافه میکنیم و ظرف را از روی حرارت بر میداریم.

اگر بخواهید از شهد مربا شربت آلبالو هم تهیه کنید باید مقدار شکر استفاده شده را دو برابر کنیم و موقعی که آلبالو ها پخت آن را جدا کرده و مجددا می گذاریم تا شهد شکر غلیظ شود و به اصطلاح قوام بیاید .فقط باید در نظر داشته باشید که وانیل را در آخر کار استفاده کنید چون ممکن است به علت حرارت بالای مربا در هنگام جوشیدن وانیل مزه مربا را تلخ کند.

نوش جانتان

دکتر زعفران

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: محتوی حفاظت شده