خواص زعفران برای تقویت قلب

خواص زعفران برای تقویت قلب

در میان مواد غذایی مورد استفاده در حفظ سلامت و تدابیری که برای بیماران قلبی در نظر گرفته می‌شود، زعفران نقش ویژه‌ای دارد.

این طلای سرخ به دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان به عنوان توان بخش قلب و پیشگیری‌کننده از بیماری‌های قلبی و سرطان نیز مطرح است و مانع گسترش سرطان سینه می‌شود.

چای زعفران کلیه و مثانه را پاک می‌کند. آرام بخش، خواب‌آور و ضد تشنج است. گاز معده را برطرف می‌کند، ادرارآور است و حتی می‌تواند پوست صورت را روشن کند

از دیدگاه طب سنتی زعفران تمایل و نفوذ مواد غذایی و داروها را به قلب افزایش می‌دهد. همچنین مصرف آن شادی‌آور بوده و تقویت‌کننده قلب است.

بزرگان طب سنتی توصیه می‌کنند که در ترکیب داروهای مورد استفاده برای بیماران قلبی زعفران اضافه شود تا هدایت و نفوذ دارو به قلب بهتر انجام شود.

از دیدگاه طب جدید زعفران از افزایش کلسترول و تری گلیسرید و چربی بد خون جلوگیری می کند و از رسوب آن‌ها در عروق ممانعت می‌کند. همچنین در بیمارانی که دچار حملات قلبی شده‌اند، زعفران اندازه، محلی که گرفتگی خون در قلب را کاهش داده و از آسیب در عضله قلب جلوگیری می‌کند. زعفران همچنین عملکرد بطن چپ قلب را در مواجهه با عوامل آسیب رسان حفظ می‌کند و اثرات ضد فشار خون زعفران نیز به اثبات رسیده است.

هشدار

* مصرف زیاد زعفران در دوران بارداری خطر سقط جنین را بالا می‌برد.

* مزاج زعفران گرم و خشک است و مصرف آن در افراد با مزاج گرم باید محدود شود ولی برای افراد با مزاج‌های سرد و تر که اغلب از اضافه وزن هم رنج می‌برند بیشترین فایده را دارد.

* مداومت در مصرف زعفران موجب کدورت اعصاب و آسیب دیدن آن می شود.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: محتوی حفاظت شده