ایجاد شناسنامه برای مزرعه ی زعفران

ایجاد شناسنامه برای مزرعه ی زعفران

اولین گام در نگهداری باغات و مزارع به صورت اصولی تهیه شناسنامه باغ یا مزرعه است تا بتوان از گذشته باغ اطلاع داشت و در آینده از آن استفاده کرد.
هیچ وقت به ذهن خود اعتماد نکنید چون به زودی فراموش خواهید کرد شاید امروز به یاد داشته باشید ولی چند سال آینده حتی سال کشت درختان خود را فراموش خواهید کرد. همچنان که بیشتر کسانی که با آنها برخورد میکنم و صحبت میکنم بزرگترین مشکل آنها همین ندانستن گذشته باغ یا مزرعه است تا بتوان به آنها کمک کرد و گرفتار آزمون و خطا در مزرعه آنها نشد.

برای اینکار باید از گذشته باغ یا مزرعه هر آنچه به یاد دارید یادداشت کنید برای مثال سال کشت نوع کشت و پایه که استفاده کردید نوع پیوند و هر آنچه در کوددهی های قبلی استفاده کردید و سمومی که استفاده شده و هر آنچه که میدانید بنویسید و سپس از همین امروز تمام کارهای انجام شده برای مزرعه خود را یادداشت برداری کنید از آبیاری که انجام میدهید تاریخ محلول پاشی زمان باز شدن گلها و هر آنچه در تاریخ که به باغ یا مزرعه مراجعه کرده اید و مشاهده کرده آید حتی زمان های بارندگی و برف و…
تا با تهیه یک شناسنامه کامل بتوانید در آینده مشکلات خود را پیدا کنید و با مراجعه به یک کارشناس مجرب و در اختیار گذاشتن این شناسنامه از ایشان راهنمایی و مشاوره دریافت کنید.
امروزه اکثرا از گوشی های دوربین دار استفاده میکنیم پس چه بهتر است که هر بار که بازدید از درختان یا مزرعه خود دارید عکسی تهیه کنید و با آرشیو کردن آن با تاریخ در کامپیوتر خود یک شناسنامه کامل تصویری تهیه کنید تا با دقت بیشتری بتوانید تصمیم گیری کنید. و حتی از سموم و کودهای مصرفی خود تصویری تهیه کنید تا بتوانید در آینده بدانید چه برندی استفاده کرده آید و آیا این کود یا سم مورد تایید بوده یا نه و اینکه در آینده استفاده کنید یا خیر.
داشتن شناسنامه برای یک کشاورز از هر کاری واجب تر است باید این را بدانید تا زمانی که نتوانیم از گذشته آگاه باشیم نمیتوانیم امروز برای آینده برنامه ریزی کنیم.
پس از همین امروز شروع کنید تا هنوز دیر نشده است.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: محتوی حفاظت شده