اثر ضد سرطان زعفران

اثر ضد سرطان زعفران

سرطان به عنوان دومین علت اصلی مرگ و میر در جهان در نظر گرفته می‌شود. زعفران به عنوان یک گیاه دارویی به دلیل ضد سرطان بودن‌اش شناخته شده‌است، و یک درمان بالقوه و طبیعی سرطان است.

در یک آزمایش بالینی تصادفی دوسوکور که در مجله‌ی طب گیاهی اَویسِنا (Avicenna Journal of Phytomedicine) منتشر شده، اثرات زعفران بر واکنش به درمان در بیماران مبتلا به متاستاز کبد مورد بررسی قرار گرفت. سیزده شرکت‌کننده‌ی مبتلا به متاستاز کبد وارد این مطالعه شدند و سپس به دو گروه مختلف تقسیم شدند. هر دو گروه رژیم شیمی درمانی دریافت کردند. شرکت‌کنندگان در گروه ۱ با کپسول زعفران (۵۰ میلی‌گرم و دو بار در روز) در طول دوره‌ی شیمی درمانی تحت درمان قرار گرفتند و به گروه ۲ دارونما داده شد.

مجموع طولانی‌ترین قطر برای تمام زخم‌ها و آسیب‌ها قبل و بعد از درمان، به وسیله‌ی سی تی اسکن همراه با تزریق وریدی محاسبه و مقایسه شد. از ۱۳ فردی که در این مطالعه شرکت کرده بودند، شش نفر جدا شدند و هفت نفر تا پایان ادامه دادند. در گروه درمان شده با زعفران، دو شرکت‌کننده واکنش نسبی و کامل (۵۰ درصد) نشان دادند، در حالی که در گروه دارونما، هیچ واکنشی دیده نشد. همچنین، دو مرگ در دارونما و یکی در گروه زعفران رخ داد. این تحقیقات نشان می‌دهند که این گیاه می‌تواند برای بیماران مبتلا به متاستاز کبد و سرطان‌های دیگر مفید باشد.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: محتوی حفاظت شده